söndag 1 maj 2011

Ny symaskin!


 Ända sen jag läste sömnad på folkhögskola och fick sy en del på en overlock har jag velat ha en själv. Maskinerna kostar ju lite och då jag tidigare inte sydde lika mycket kändes det inte riktigt motiverat. Nu däremot, sen jag börjat sy mer igen känns det helt motiverat att köpa en ny maskin! Så precis innan påsk slog jag till efter ganska mycket funderande. Fick hem maskinen kvällen innan vi skulle åka bort och ville inte ens provsy då. Kändes så spännande att jag ville vänta tills jag hade ordentligt med tid om något skulle krångla. Och såklart krånglade det lite, men det gick tack och lov ganska snabbt att lista ut vad som blivit fel. Och nu sen jag sytt på maskinen hela helgen kan jag inte säga annat än att den är helt fantastisk! Det går snabbt och blir snyggt och jag vill bara sy hela tiden!!

Hittills i helgen har det blivit sytt en hel del. Några saker är beställningar/presenter, men övrigt är tänkt till en marknad som jag ska vara med på i maj och hamnar tills dess under fliken till salu här i bloggen.

Först ut två par muddbyxor, ett par med elefanter i strl 62 som var en present till en söt liten L och ett par med pingviner i strl 68. 


 Fyra mössor. Den med apor är en beställning medan de andra tre är till salu. Den blå med hjärtan och den med elefanter är i strl 44/46 och den med klöver i strl 48/50.


Samt en hel hög med dregglisar som alla är till salu. 




4 kommentarer:

  1. Hej Sofia! Vad fint du syr! Gillar verkligen dina dregglisar. Har en dotter som gillar att dreggla o kräkas lite:) Hur mycket kostar dem?

    /Fanny

    SvaraRadera
  2. Hej Fanny! Vad roligt att du gillar grejerna! Dregglisarna kostar 60 kr/st eller 3 för 150 kr + porto (tror att 12 kr räcker för tre st).
    Finns bättre bilder på dregglisarna på rufidesignbutik.blogspot.com . Jag kan även sy i andra tyger (under fliken tyger har jag lagt upp de tyger jag för tillfället har hemma).

    /Sofia

    SvaraRadera
  3. Kul! Det ska jag kolla. Hur betalas dem då?

    SvaraRadera
  4. De betalas genom en överföring till mitt konto. Om du vill göra en beställning får du gärna maila mig på sofwag@gmail.com så skickar jag all info. Har även gjort en flik med köpinfo på "butiksbloggen".

    Och stort grattis till dottern så här en stund i efterskott!!

    /Sofia

    SvaraRadera