tisdag 10 maj 2011

Sommarnyheter!


Med det varma vädret har behovet av lite mer somriga kläder uppstått. Så för några helger sen konstruerade jag ett mönster till en solhatt. Tycker det är ganska svårt att veta hur storleken är, men tror att jag fått till det ganska bra. Solhatten är sydd i två vävda tyger och är helt vändbar. Lilla R fick en med retroblommor på ena sidan och blå/vita ränder på andra. Solhatten finns i storlekarna 44, 46, 48, 50 och 52 än så länge.



Har även fått frågan om jag kunde sy sommardregglisar. Har fått frågan tidigare men inte kommit fram till något bra alternativ till fleecebaksidan. Fleecen är så bra eftersom den isolerar lite så det blöta inte läcker igenom till tröjan under. Har tidigare provat att sy med velour, men inte varit riktigt nöjd då velouren blir blöt efter ett tag och då även tröjan under. Men efter lite funderande och tips från andra sykunniga hittade jag en mjuk plastad frotté. Den är PVC-fri och därmed fri från gifter, mycket bra med andra ord! Dessutom håller den tätt från vätan. Har passat på att sy upp några dubbletter medan jag jobbat med beställningen. Än så länge har de inga tryckknappar, men så fort jag får hem nya hamnar de i butiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar