onsdag 20 april 2011

Boar


 Om det går att boa för någon annans räkning kan man nog säga att det är det jag gör. Eller underlättar efter en badrumsommöblering. Några vänner fick ett badkar för ett tag sen och då åkte deras badrumsskåp ut. Nu väntas en ny bebis och då behövs det en förvaring för alla blöjor och tvättlappar och lite annat som hör till. Så jag fick i uppdrag att sy ett blöjfodral. Vi hade själva samma blöjproblem för ett tag sedan och då sydde jag ett blöjfodral efter Gekkos beskrivning som sedan ett tag tillbaka hängt på vår badrumsdörr. Mycket praktiskt att få bort alla blöjor och på en plats som annars inte utnyttjas till något särskilt. Jag hade redan då en tanke om att det vore bra med fickor för tvättlappar, men det blev inte av.

Nu har jag modifierat Gekkos mönster lite och lagt till fickor för tvättlappar (en för skummisar och en för pappers) och en ficka med två fack för krämer eller något annat smått. För att fodralet ska vara tvättbart har jag även valt att sy med öljetter som upphängningsanordning istället för galge.

Mönster: Modifierat med inspiration av Gekko.

Material: Bomullstyg från Ikea till både foder och yttertyg. Öljetter från Ohlssons tyger. Vaxduk från Stoff och Stil som foder i fickorna.



 

2 kommentarer:

  1. Du är så grym! Gissa om jag är nöjd över att få vara den som ska ha den här i badrummet?
    /Joanna

    SvaraRadera
  2. Sån här sömnad är precis min typ. Smart, snygg och hyfsat billig. Lycliga Johanna:)

    SvaraRadera