fredag 20 maj 2011

Sommarlinne


 Har länge varit väldigt sugen på att sy överdelar. Vill sy både bodys och t-shirts och allt möjligt. Vill egentligen helst göra mönster till alla saker själv, men för att komma igång med överdelarna har jag nu använt ett gratismönster från Ottobre. Så först ut är linnen! Det första blev ett med igelkottar till R. Ändrade lite på skärningen runt armarna och kommer till nästa gång ändra lite till. Men annars gillar jag mönstret och tycker att linnet satt bra på. Lyckades inte riktigt med kantbandet i halsen, det blev lite stort, så jag provade att dra lite mer i mudden när jag sydde kantband runt ärmhålorna, vilket visade sig vara ett smart drag.

Och hur söta är inte småttingar i linne? Är ju helt grymt gulligt! Dock var det helt omöjligt att fota idag. När jag skulle försöka fota linnet ensamt var R där och ville sitta på det. När jag ville fota linnet på honom ville han helst äta upp kameran. Fick i alla fall någon hyfsad bild tillslut.

Mönster: Ottobre med några småändringar, strl 80.

Material: Bomullsjersey med igelkottar och lila mudd från Stoff och Stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar