fredag 6 maj 2011

Isaks förkläde



Idag har jag och R varit på 1-års kalas! Som vanligt när det är dags för födelsedagspresenter ville jag ta tillfället i akt och sy något. Funderade på vad som kunde passa, en mössa eller kanske solhatt, men tillslut kom jag på att ett litet förkläde nog skulle bli alldeles perfekt. Födelsedagsbarnet ska nämligen få ett leksakskök i present. Sen är det ju alltid bra att ha ett eget förkläde när man ska hjälpa till i köket, vilket jag inte tror kommer dröja särskilt länge innan den här lilla killen gör!

Så ett förkläde fick det bli. Var på stan och letade efter en lämplig vaxduk och utbudet var verkligen tråkigt! Tack och lov hittade jag en bra och med lite färgad snedslå och en namnapplikation av lite vaxdukstuv som jag hade hemma blev det riktigt fint. Så fint att jag funderar på om inte R också skulle behöva ett! 

Mönster: Eget.

 Material: Rutigt tyg med vaxad baksida från Åhlens, prickig vaxduk och snedslå från Ohlssons tyger.

3 kommentarer:

  1. Tack för det underbara förklädet, det passade perfekt. Inte en dum idé att beställa ett till mig också, hör av mig om det!

    Tack för att ni kom och firade Isak idag, hoppas vi kan ses och prata mer snart. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte på Rufus när jag skrev R, men varför inte ett till dig också! :-)

    Ses gärna snart! Jag måste passa på att träffa alla nu innan jag börjar jobba. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jaha hahaha! Jag såg mig själv bredvid Isak med ett exakt likadant förkläde som det står Rebecca på! Men ett till Rufus låter klockrent, då kan han komma hit och laga mat i Isaks kök sen!

    SvaraRadera