torsdag 26 januari 2012

Trött


Vem har tid att sy när man kan sova i soffan? Precis så har det känts hela den här veckan. Jobb, lek med sonen och när han har lagt sig har jag stupat. Runt kl 22 har jag fått göra intensiva ansträngningar för att vakna tillräckligt för att borsta tänderna och ta mig till sängen, ingen bra grej helt enkelt. Så idag är det nya tag igen. Har istället för att sova i soffan legat på golvet och jobbat med ett pyamasmönster. Tänkte först ta den enkla vägen och göra om ett befintligt mönster, men sen bestämde jag mig för att rita från grunden istället. Hinner inte sy något idag, men förhoppningsvis hinner jag det i helgen. Ni får självklart smakprov när det är klart om det blir tillräckligt bra för att visas upp!

Tills jag har något nytt att visa upp passar jag på att visa lite av det som syddes innan jul. Här en body med farfarsknäppning i Liandlos blå hjärtan i storlek 68 och en kofta i JNYs röda hjärtan med bruna muddkanter i storlek 86.

1 kommentar:

  1. Vilka fina kläder! Håller med dig ang soffan. Jag bor där ganska mycket just nu, men ibland får man vara såhär trött. Här har du länken till knapparna - visst är de fina! http://www.etsy.com/shop/mrwalrus2009?section_id=7087098&order=price_asc&page=3

    Funkar bra att sätta med prymtången! :)

    SvaraRadera