söndag 29 januari 2012

Pyjamasparty



Har funderat lite på det här med att jag så gärna vill sy, även de dagarna jag inte alls känner för det tänker jag att jag borde sy, åtminstone lite. Ibland känner jag ärligt talat att jag har lite svårt att förstå mig själv. Men så kommer jag igång och syr något och då minns jag plötsligt hur otroligt roligt jag tycker det är. Så roligt att jag skulle kunna sitta isolerad och sy i några dagar bara det gick!

Den här helgens syglädje har varit pyamasar. Både att rita mönstrena och sy dem har varit riktigt kul. Den här är till sonen och har några skavanker här och var. Glömde sömsmån på någon del, satte knapparna lite snett och sömmen hamnade inte perfekt på kantbanden. Men jag tycker ändå den blev riktigt fin, och sonen gillar alla djuren, både björnen sover och lilla snigel finns nämligen där i skogen. Helt godkänt betyg för provsömnad med andra ord.

Mönster: Eget pyamasmönster i storlek 86. 

Material: Tyget skogen och kantband från JNY, enfärgad jersey från Znok. 

3 kommentarer:

  1. Jättefin!
    Kram, Anna S

    SvaraRadera
  2. Jag saknar "hela" pyjamaser i Isaks storlek! Vi köpte en på Villervalla i stl 92 men den var för liten och nu är de större storlekarna slut. Säg till när man kan beställa en hel pyjamas av dig i typ stl 98!

    SvaraRadera