måndag 2 september 2013

Innan sommaren är slut..


Tänkte passa på att visa några av sommarens plagg innan sommaren är slut. Fast just idag känns det väldigt höstigt, så kanske att jag är lite sent ute. Jag gillar hösten så egentligen gör det mig inte så mycket. Att andas klar, hög luft är ju ändå bland det bästa som finns. Mitt största bekymmer det här året är att jag har lite för lite att ha på benen. Några mammabyxor finns här hemma men magen börjar bli väl stor för dem. Min plan är att sy några tights, får se om jag lyckas sätta det till verket innan bebisen tittar ut (jag har ju ändå runt 2 månader på mig)!

De här två plaggen sydde jag i somras när det behövdes påfyllning i sommargarderoben. Den första tröjan är en rose från Jenny Hellströms nya bok. Den här lite förlängd och rundad i framkant, men annars i min vanliga storlek. Planen är att kunna klippa bort förlängningen när magen är borta och använda den som vanlig tröja. Tror det ska funka och att jag ska vilja använda den, för den känns inte så extremt sammankopplad med graviditeten, mer som en fin tröja. Linnet är ett eget mönster. Eller egentligen inte helt eget för jag har ritat av ett köpt mammalinne och sytt efter det. Fick göra några små förändringar i ärmhålet efter första försöket, men det här satt fint. Båda plaggen blev använda mycket under sommaren och funkar fortfarande, lite tendens till glip med t-shirten nu men det fixar ett linne lätt att dölja!

Material: Blå jersey med rosetter från Liandlo, var jag köpt den vita jerseyn till kantbandet har jag inte en aning men det fanns här hemma. Och linnet är sytt i turkos/turkosrandig jersey Lillestoff, köpt hos Znok design.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar