söndag 15 september 2013

Lite nytt vid halsen!


Det finns så många saker jag vill sy just nu. Nya saker jag inte sytt tidigare, små alternativa lösningar på tidigare lösningar och så sånt som jag sytt många gånger tidigare, men som jag bara skulle vilja sy lite mer av. Men jag försöker skynda långsamt, en sak i taget och börja med det som känns mest inspirerande för stunden.

Det här med knäppning på ena axeln har jag sett i många inspirerande bloggar tidigare och såå länge tänkt att jag själv velat prova. Jag tror att idén från början kommer från ett av Ottobre designs mönsteter. Den här versionen är min, åtminstone så långt att det är jag som förändrat mitt eget mönster, men var inspirationen kommer ifrån är ju ganska solklart!

Klänningen är sydd i cirkustyget som är formgivet av Ingel P Arrhenius köpt hos Liandlo. Jag tycker hon gör alldeles fantastiska illustrationer och det är tyget är verkligen ett i skaran. Gula muddar och så nya versionen av halsknäppning tycker jag lyfte tyget lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar