lördag 17 augusti 2013

Påfyllning i byxlådan!


Tillväxten här hemma har varit riktigt god under sommaren. På balkongen växer det så det knakar och nu skördar jag och lilla R smultron och jordgubbar varje dag (lite senare än väntat dock!). I magen verkar tillväxtkurvan också vara bra för magen blir större och större för varje vecka. Dessutom har lilla R vuxit ganska många av sina byxor under sommaren. Det sistnämnda tackar jag särskilt för, blir så glad när det uppstår sömnadsbehov här hemma! R gillar mjuka byxor och särskilt färgglada velourbyxor. Har gjort några små förändringar på mitt mönster för att byxan ska passa bra utan blöja (i de mindre storlekarna finns det plats för blöjor), men ska försöka mig på några små ändringar till för att bli helt nöjd.

Färgerna tycker jag blev super ihop. Velouren är en röd från Stoff och Stil och mudden är gråblå från samma ställe. Tyget i fickorna är från en liten stuv från Michas Stoffecke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar