fredag 16 augusti 2013

Turkost + brunt = sant!


Fick en förfrågan om att sy kuddfodral i det fina klövertyget från Liandlo. Att sy kuddar i jersey var verkligen inte det enklaste, men jag tycker slutresultatet blev bra och kuddarna är verkligen fantastiskt mjuka! Det bästa med att prova något som är lite svårt är att det oftast går bättre och bättre för varje gång och det är kul att lära sig nya saker! Dessutom kändes det lite extra speciellt när jag fick veta att beställaren väntar barn i samma månad som jag själv. Är något särskilt med att sy till de där småttingarna som fortfarande huserar i magar. Muddisarna i storlek 62 är sydda i mitt vanliga mönster och tyget är ekologisk jersey från Znok Design och jag hoppas att de ska kunna användas länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar