onsdag 15 juni 2011

Mer till sommargarderoben


 Påfyllnaden med svala nederdelar har fortsatt. Efter shortsen blev det ett par knickers, efter dem ett par pösiga tunna byxor och så ett par knickers och ett par pösiga byxor till. Så totalt fyra byxor och nu tror jag R är färdigekiperad för resan, i alla fall när det gäller saker att ha på benen!

Har utgått från samma grundmönster till alla byxmodellerna och shortsen. Det är så kul att göra förändringar på ett mönster när man vet att grunden är bra. Alla ändringar har inte blivit perfekta från början men det är bara att göra ett nytt försök. De första tunna byxorna inte blev tex inte tillräckligt vida, så till det andra paret ökade jag vidden ganska mycket. Knickerserna är bara mitt vanliga byxmönster men avkapat strax under knät. Även shortsen i förra inlägget utgår från mitt vanliga byxmönster, men lite vidare och mycket kortare ben. Ett par byxor har jag missat att fota (de mindre vida vida byxorna). De är sydda av ett linne som jag inte längre gillade. De andra vida byxorna är sydda av en stor skjorta som jag inte heller gillade längre. Fint att sakerna kan komma till bättre användning såhär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar