tisdag 14 juni 2011

Djungelshorts


Vi ska åka utomlands på semester väldigt snart. Det ska bli så fantastiskt skönt och härligt att få åka bort hela lilla familjen och jag ser verkligen fram emot det. Lilla R har haft lite dåligt med svala kläder insåg jag nu under värmen här i Sverige, så inför resan har han fått lite nya byxor av olika slag. Har inte sytt till R på ganska länge då jag prioriterat beställningar istället, så när jag väl skulle sy något fick jag nästan lite beslutsångest. Shorts har jag varit sugen på länge, så trots att det kanske inte är det mest praktiska plagget började jag med ett par såna.

Resultatet tycker jag blev riktigt bra. Har inte bestämt mig om jag skulle vilja ha dem lite smalare. Nästa gång tror jag jag provar hur det blir. Jag fick dessutom öva lite på bandkantning och tycker att det blev ganska bra den här gången. Inte perfekt, men tillräckligt bra för att shortsen ska kunna användas. Skulle försöka få till ett livefoto på shortsen, gick sådär, är inte det lättaste att fota ett barn som aldrig står still! 

Mönster: Eget, shorts storlek 80.

Material: Stretchfrotté med djungeltryck och tunn brun interlock från JNY-design. Resår från Bibbis textil.


1 kommentar: