söndag 27 maj 2012

Lika men ändå olika


Oftast har jag väldigt bra koll och är strukturerad, och är jag inne i en period med mindre bra koll brukar listorna bli långa så att det på något sätt ändå ordnar sig. Men på sista tiden har jag nog varit mer virrig än på länge. Fick en beställning på en body i gult fordonstyg med bruna kantband. Så jag satte igång och sydde och skickade en bild till beställaren, som returnerade ett foto på ett annat gult tyg med fordon som också finns i min tyghylla... Tror aldrig det hänt förut, att jag sytt ett beställningsplagg i helt fel tyg, men någon gång ska väl vara den första. Så snabbt som attan syddes en ny body i det andra gula fordonstyget. Och visst blev de väldigt olika, även om det samtidigt är väldigt lika. Gillar båda två och tycker det är himla spännande att känslan kan bli så olika trots lika förutsättningar. Den undre är den som blev "rätt", så den övre hamnar i rufibutiken

Mönster: Eget, body med farfarsknäppning i storlek 56. 

Material: Gul jersey med gröna fordon från Liandlo. Gul jersey med vita fordon från JNY. Brun interlock från Hilco till kantband och knäppning. 

3 kommentarer:

  1. Mmm vilka snygga farfarsknäppningar. Vad bra du får till stickningen runtomkring. Har du några tips?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar sy mina stickningar runt farfarsknäppningarna med vanliga maskinen. Kan inte komma på att jag gör något särskilt när jag syr sömmen, men om jag kommer på något knep får jag återkomma :-)

      Radera