torsdag 7 april 2011

Mera moln och mössor med öronlappar


Arbetet med att storleksgradera byxmönstret fortsätter. Går inte så snabbt framåt, men jag försöker ta tillvara de småstunder jag har. Här är ett par muddbyxor i storlek 80. Lilla R fick prova för att kolla så storleken stämmer och det tycker jag den verkar göra. Mudden går att vika i både midja och benslut och byxbenen är lite extra långa som växtmån.  
 
Har även jobbat lite med mönstret för mössan med öronlappar. Fick en beställning på en i storlek 48/50 så jag behövde rita ett nytt mönster. Den här gången ville beställaren ha olika tyg på in- och utsida vilket gör att mössan är helt vändbar med två olika mönster. Jag sydde även upp en i storlek 44/46 för att kunna jämföra med den större, den finns till salu (se flik ovan) om någon är intresserad.



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar