tisdag 15 februari 2011

Vårmössor


 Även vuxna behöver mössor, de här har två vänner till mig beställt. Hade inget mönster i lagom storlek för vännen med störst huvud så jag gjorde ett nytt, och när jag ändå var igång så passade jag på att ändra lite på det gamla i den mindre storleken också. Är lite farligt med mössor för de går ju verkligen att variera i oändlighet. Gjorde inte så stora ändringar dock, höjd och bredd är den samma, är mest insnitten som blivit lite bredare. Tror jag tycker att det var en förbättring, ska nog göra mina mössor såhär i fortsättningen.

Den med elefanter är i storlek 56/58 och den rosarandiga i storlek 52/54. Jag har 58 i huvudmått och kan få på mig båda två, men den i storlek 56/58 sitter bäst så jag tror att storlekarna stämmer rätt bra.

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Tack för länken, ska vänta några veckor till men sen ska jag beställa!

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia!

    Ja jättekul att ses och jag håller tummarna för er att det ska gå bra med lillens sömn, jag vet ju hur det är. Själv tyckte jag det var så skönt att prata med andra som hade gått igenom samma sak.

    Ser att du syr en massa fint. Förstår inte att du orkar sy när du inte får sova... ska helt klart kolla igenom vad som finns, så himla mycket snyggt... och kläder gör du dessutom! Vad duktig du är! Du kanske inte orkar ta beställningar? Kram

    SvaraRadera