onsdag 2 februari 2011

Muddbyxor



Har jobbat på ett byxmönster några kvällar. Utgick från Meedom och Meedoms mönster form 1 och ändrade och ändrade. Är knappt några linjer kvar från ursprungsmönstret och jag är nöjd! Blev även väldigt nöjd när jag kom på att jag kunde använda en gammal tröja för att provsy en första byxa för att se hur grundmönstret verkade. Vill inte alls använda mina fina tyger för att provsy, känns som slöseri om det inte blir bra och då får jag prestationsångest eftersom det måste bli bra på första försöket. Så i fortsättningen går alla mina utrensade trikåkläder till provsömnad.

Några små ändringar får det bli tills nästa gång. Muddarna ska justeras lite, de blev lite för vida och lite för låga. Samtidigt gillar jag att det inte är allt för höga muddar. Tycker det blir så tjockt med vikta muddar och har istället lite extra längd i byxan som blir snyggt pösigt när byxan är på och som funkar som extra växmån.Glömde fota R när han hade byxan på sig, lite synd för det är så mycket lättare att se slutresultatet på.


 

1 kommentar:

  1. Jättefina byxor! Kan tänka mig att R är extremt söt i dem.

    SvaraRadera