onsdag 2 februari 2011

För små fingrar


Har en lång lista i huvudet med saker som jag vill sy. Det går inte så snabbt framåt med listan eftersom jag helst vill göra mina mönster själv, eller åtminstone lägga lite tid på att göra om köpta mönster till som jag vill ha dem. Dregglis och mössor i olika storlekar var saker som stod på listan och nu hör även vantar till de sakerna. Inget komplicerat mönster precis, men det är ju ändå några beslut som måste tas om längd och bredd tex, sånt som jag kan tänka på i evigheter om jag inte sätter stopp för mig själv. Lilla R fick ett par vantar som matchar hans mössa.

Skulle dagen efter iväg och träffa bebisen vars mamma köpt den lilla mössan med igelkottar i förra inlägget. Ville gärna ha med en liten present och hade lite tid över på kvällen så jag passade på att sy ett par vantar i en lite mindre storlek än R:s och en matchande dregglis. Och mössorna i förra inlägget passade fint! Alla tre och de nya ägarna verkar nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar