söndag 27 januari 2013

Ränder på både längden och bredden



Blev alldeles kär i det här tyget så fort jag fick se det, alltså tyget med tvättbjörnarna. Det där med stammarna som bildar ränder på längden tycker jag är riktigt snyggt och så är ju tvättbjörnarna så söta! För visst är det väl tvättbjörnar på tyget? Funderade först på att ha samma tyg även till ärmarna, men det blev väldigt randigt, tyckte det smalrandiga lugnade ner intrycket lite. Samma tyg till kantband i halsen blev en snygg detalj. Blir sugen på att prova på fler plagg!

Annars är jag nästan allra mest nöjd med att det just nu funkar så bra att sy coversöm med tre nålar. Det krånglade så mycket ett tag att jag gav upp. Har precis börjat våga mig på det igen och nu funkar det!

Mönster: Mitt vanliga tröjmönster med rund ringning, storlek 98.

Material: Jersey från Lillestoff köpt hos Znok Design.

2 kommentarer:

  1. Vad fint att kanta med ränderna på andra hållet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det där med ränderna känns redan som en favorit, måste helt klart upprepas :-)

      Radera