måndag 28 januari 2013

En färgglad beställning

 
 
Tycker alltid att det känns lite speciellt att färdigställa en beställning, vika ihop kläderna och se dem tillsammans. I den här beställningen fanns förutom de två tröjorna och klänningen också ett par velourbyxor som skymtar på sista bilden. Typiskt nog hade jag missat att fånga dem med vanliga kameran så de finns inte med i collaget. Ni som följer rufi på facebook har fått se dem där istället.
 
Den första tröjan har båtringning och kantbanden fortsätter ut på axlarna. Om någon blir sugen på att prova själv finns en tutorial här. Nästa tröja och klänningen har farfarsknäppning. Jag brukar oftast göra farfarsknäppning med avvikande färg på själva knäpplisten, men till de här tygerna tyckte jag det skulle vara snyggt med samma tyg i knäpplisten som på hela klänningen/tröjan. Någon gång ska jag lära mig göra farfarsknäppning utan knäpplist också, sån där man kan ha en avvikande färg innanför.
 
Material: Krokodilen i bilen och Ekkor´n satt i granen från Liandlo. Jersey med vintermotiv från Znok Design. Velour från JNY design. Mudd från stoff och stil.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar