måndag 27 augusti 2012

Bytt!


Att byta är ju så bra! Den här gången har jag bytt den här lilla söta klänningen och en börs mot retrotyger. Tygerna har jag inte sett ännu, men jag har önskat lite och planen är att några av dem kommer synas på börsar här i framtiden.

Klänningen är en ny färgvariant på den här klänningen som jag nog missat att blogga om, riktigt härligt retroinspirerad i färgera! Något annat som är nytt är att kantbanden är sydda med 3-vik. Riktigt synörderi det här med 3-vik och 4-vik men väldigt roligt synörderi. Och dessutom kan jag nu kantbanda med muddtyg, tidigare var det jersey eller interlock som gällde för att få det snyggt. Det bästa var hur som helst att det gick så mycket lättare än jag tänkt mig. Mycket tack vare Brallans tips men också för att det nog faktiskt inte var så krångligt som jag tänkt mig. Klänningen är nog fortfarande i postens händer, men jag hoppas att mottagaren blir riktigt nöjd när den väl kommer fram!

Mönster: Eget, klänning i storlek 68 och börs med myntfack.

Material: Röd interlock med hjärtan från JNY-design, muddtyg från Stoff och Stil, retrotyg till börsen, börsspänne från mrs Bao och dragkedja från Bibbis textil.

2 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag blir att min tutorial hjälper till!

    Väldigt fin klänning i underbar färgkombination. En riktig karamell. Snygg knäppning på axeln. Det där måste jag nog härma någon gång. Har inte tänkt på att man kan ha det på ärmlös klänning. Men det är ju så självklart nu när man ser det.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det där med hjärta på hjärta. Superfin klänning!

    SvaraRadera