söndag 8 april 2012

Sommar-tröjor!




Fick påfyllning av nya tyger förra veckan. Bland annat så köpte jag ett hemligt tygpaket och i det kom tyget med tandtrollen som jag inte alls gillat när jag sett det tidigare. Men så fick jag även det grönrandiga och det var så himla fint ihop att jag inte kunde låta bli att sy en t-shirt till sonen. Och när det ändå var vit tråd i symaskinen och vitt kantband tillskuret kunde jag inte låta bli att sy en till t-shirt. Gillar kombon med det randiga och hundarna är lite av Rs favorit. Han har en mössa med öronlappar i samma tyg som han nog helst aldrig skulle vilja byta ut. Tycker båda tishorna blev riktigt somriga och fina. Blir helt säkert fler tröjor med randiga baksidor och ärmar, känns som ett koncept som sällan blir fel!

T-shirtmönstret är nytt. Något bredare än det jag sytt t-shirtar i mindre storlekar i och jag har tänkt rita t-shirtar i den här modellen från storlek 92-110. Om det är någon som önskar beställa ännu större får ni gärna höra av er så ska nog det gå och lösa också!

Mönster: Eget t-shirtmönster i storlek 92. 

Material: Tandtroll, hundar och randigt från LiandLo. Vit interlock till kantband från JNY-design. 

2 kommentarer:

  1. Superfina! Verkligen sommarfräscht. Älskar ränderna till:)

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna! Och tack för alla snygga mönster du ritar!

    SvaraRadera