lördag 23 juli 2011

Nyhet hos rufi!



Jag fortsätter väl med nyheter när jag ändå är igång! Senaste nytt är att jag börjat sy t-shirts. Har varit väldigt sugen på fler överdelar och efter linnen kändes t-shirt som en naturlig fortsättning. Ägnade kvällarna en vecka åt att konstruera ett nytt mönster som slutligen blev till en djungeltröja med kuvertringning till R. Det var så roligt att sy och dessutom blev bandkantningen bra för första gången, så dagen efter sydde jag en till som fick följa med som present på ett 1 års-kalas. Några småändringar kring halsen fick det bli till den, men själva modellen är den samma. Fick någon dag senare en bild på supersöta L i nya tröjan! (Tack K för att jag får låna den till bloggen!)

Mönster:  Eget, t-shirt i storlek 80.

Material: T-shirt i djungeltyg från JNY-design, brun tunn interlock från JNY till bandkantning.
T-shirt med framsida av bambityget deer och baksida i tofféjersey från Liandlo. Vit tunn interlock från JNY till bandkantning.


R på kalas i full mundering från rufi design!
Detalj på axeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar