lördag 18 december 2010

Dregglismönster



Redan innan lilla R kom till jorden var jag väldigt sugen på att börja sy barnkläder. Det finns ju så otroligt många bloggar att inspireras av och så mycket fina tyger att sy av. Ett av mina första projekt var att sy dregglisar. Jag utgick från ett mönster från allt om handarbete som jag omarbetade ett antal gånger för att försöka få till något bra. Problemet var bara att jag inte hade någon att prova dregglisen på! För någon vecka sen tog jag därför tag i dregglismönstret igen och omarbetade det ytterligare. Lilla R har självklart fått stå modell den här gången och har därför fått ett antal prototypdregglisar innan jag tillslut blev riktigt nöjd!

Sen jag fick hem alla tyger har mönstret används flitigt. Fick plötsligt lite fler beställningar än jag räknat med så  jag har fått sy många dregglisar de senaste dagarna. Men nu är de klara och ska snart levereras. Mönstret känns som det blev bra och framför allt är alla dregglisar så fina tillsammans! Blir alldeles inspirerad att sy mer och framför allt blir jag väldigt glad och stolt när jag tänker på att de kommer pryda massa fina små bebisar snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar