lördag 10 mars 2012

Molnunder



Ett par molntrosor till mig själv! Ska inte göra det till någon vana att visa mina underkläder här på bloggen, men de här nysydda kan jag inte låta bli att visa. Ett par av mina vanliga trosor fick stå modell för mönsterritningen och resultatet blev riktigt bra. Nästa gång ska jag dock prova att höja diffen när jag syr fast kantbandet i överkanten så de sitter ännu lite bättre. För fler måste det bli, är ju så himla roligt att sy saker till sig själv ibland!

Mönster: Eget, storlek M vuxen. 

Material: Grönt molntyg och blå interlock från JNY-design. 

1 kommentar:

  1. Tjusiga! Glömde att svara dig - kanten syns säkert genom tajta jeans, men det är inget jag har tänkt på. Burkar inte ha så tajta jeans helt enkelt :) Jag satte en smal mudd däruppe. Fast än så länge sitter mina par uppe bra - eftersom de blev lite små :)

    SvaraRadera