söndag 12 februari 2012

En lång pyjamas




Den här pyjamasen ska hem till en lång liten kille vars mamma jag lärde känna bland annat tack vare att vi fött lika långa barn. Nu har I dragit ifrån R på längden, men  problemet att hitta hela pyjamasar i tillräckligt stora storlekar har vi gemensamt. När man kommit över 86 verkar de stora kedjorna i stor utsträckning anta att det är delad pyjamas som gäller (vilket det säkert också är i många fall). Tur för mig kan man ju säga som fick äran att sy en pyjamas till I i storlek 98! 

Mönstret är det samma som den förra pyjamasen, men två storlekar större. Förra gången provade jag två olika sätt för att få dit knappslån (som är sydd som ett sprund) och konstaterade att jag tyckte det här blev bäst. Om någon är sugen på att se hur det är gjort finns det en väldigt bra beskrivning hos Krimskrams

Mönster: Eget, storlek 98.

Material: Jersey med bulldogs från LiandLo. Turkos jersey, vit mudd och tunn interlock från JNY

1 kommentar:

  1. Jag gillar också hela pyjamasar, syr i 92 till Elsa nu. det är ju heltokigt det här med delade till de små liven. Det är ju jätteobekvämt! Jag brukar glatt stoppa ner pyjamaströjan i byxorna när jag ska sova, för att det inte ska korva sig under natten. Haha, det är inte snyggt, men skööööönt! :)

    SvaraRadera