måndag 12 september 2011

Drakdress



Tycker tyget med drakar är så fantastiskt fint. Och fina tyg blir ofta väldigt fina som tights, så även drakarna! Har insett att jag syr väldigt mycket mönstrat till R så den här gången blev det en matchande enfärgad tröja till. Ibland är det enkla det bästa, i alla fall om ni frågar min make som tycker att just tröjan är det snyggaste jag sytt och önskar en egen. Själv gillar jag mest att tröjan är så mjuk, sköna kläder är ju ett måste för småttingar. Min lilla modell R verkar ganska nöjd han också och letade fram en stjärnmössa lagom till fotograferingen. 

5 kommentarer:

  1. å vilka fina byxor! Var har du köpt draktyget?

    SvaraRadera
  2. Å vilka fina byxor! Var har du köpt drakarna?

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken fin blogg du har! Gillar allt du syr (och snygg logga också). Har du nåt tips på hur man får till en så fin farfarsknäppning? Många andra som jag har sett blir lite klumpiga. Lägger till dig i min blogglista.

    SvaraRadera
  4. Tack vad glad jag blir! Har själv lusläst din blogg så det känns lite extra roligt med beröm från dig :-)

    Jag har tittat på pyssellyckas tut när jag gjort farfarsknäppningen.
    http://pyssellycka.blogspot.com/2011/03/sy-ett-knappsprund.html
    Tycker den är super! Det allra viktigaste för att få det snyggt verkar vara att sätta knapparna bra, blir gärna lite bubbligt om de hamnar lite snett.

    SvaraRadera