torsdag 25 augusti 2011

Muddbyxor


 Har sytt några muddbyxor på senaste tiden som inte hamnat i bloggen, inte för ens nu när de dyker upp allihopa på en gång. Byxorna i det vita tyget med blå klöver är i storlek 62, de övriga är i storlek 68 och alla är sydda efter mitt vanliga muddbyxemönster. Djungelbyxorna är till två små kusiner som är på jäsning. Det ena paret är sydda i stretchfrotté. Måste passa på att rekommendera just det tyget till byxor till småttingar, det är så fantastiskt mjukt!

Förutom att visa byxor tänkte jag berätta att jag börjat på ett nytt jobb. Jag syr fortfarande på beställning men det kan ta lite längre tid än vanligt innan jag svarar på mail. Jobbet är väldigt spännande och det är så mycket som jag vill lära mig så jag kommer hem helt slut om kvällarna. Jag räknar med att det fortsätter så ett tag och då tror jag sy kan vara den perfekta avkopplingen på kvällen!

3 kommentarer:

  1. Idag kom muddbyxorna med orangea elefanter som jag beställt. Såå söta! Älskar detaljerna med lappen med tvättråd, stl-lappen och så loggan såklart! Blir roligt att ge bort dessa i present! / Emelie

    SvaraRadera
  2. Idag kom muddbyxorna med orangea elefanter som jag beställt. Såå söta! Älskar detaljerna med lappen med tvättråd, stl-lappen och så loggan såklart! Blir roligt att ge bort dessa i present! / Emelie

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du blev nöjd Emelie!
    /Sofia

    SvaraRadera