torsdag 10 mars 2011

Till lilla S


 Något som känns väldigt kul är när någon som beställt eller fått något som jag gjort vill beställa igen. Känns som ett kvitto på att den personen verkligen blivit nöjd. Min lillebror gav bort några dregglisar till en vän som fått barn och för ett tag sen kontaktade vännen mig och ville beställa ett par långkalsonger/tights och en mössa till sin lilla S. Beställningen har dröjt lite av olika anledningar, men nu i veckan fick jag klart ett tightsmönster i strl 62. Den här gången valde jag att sy med mudd istället för resår i  (som jag gjorde här till lilla R) för att det ska vara riktigt mjukt och skönt för den lilla bebismagen. Mössan är den samma som i inlägget nedan.

Mönster: Egna, tights strl 62, mössa strl 40/42.

Material: Bomullsjersey och mudd från Stoff och Stil.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar